Tips Tambah Ghairah Seks

Tips Tambah Ghairah Seks

Kehidupan seks memang ada pasang surutnya, tidak semestinya sentiasa membara. Itu hakikat yang harus diterima apatah lagi jika sudah lama mendirikan rumahtangga. Bagi pasangan suami isteri yang sedang melalui fasa kehambaran kehidupan seksual, di sini diberikan tip yang menambah ghairah dalam hubungan seks sekaligus menjadikan hubungan intim kembali hangat membara.

 Tambahkan Usaha

Jangan sangka bahawa hubungan intim adalah acara senang dan mudah. Lirik saja mata kepada suami dan semuanya boleh berjalan lancar. Sebenarnya, sekiranya anda menambah usaha dan memperbaiki hubungan seks yang ada, permainan cinta pastinya akan terasa lebih hebat. Inilah dikatakan modal tambahan.
Belilah pakaian yang seksi, wangian yang harum semerbak, bilik yang romantik pastinya hubungan seks akan lebih membara. Untuk lebih panas lagi, cari suasana yang lain seperti menempah bilik hotel lima bintang.
Tidak Perlu Kerap
Perlu diketahui bahawa kemesraan hubungan bukan ditandai dengan kekerapan hubungan seks tapi faktor-faktor lain juga. Antaranya seperti bagaimana kita menghadapi hari-hari dan juga bagaimana kita menyelesaikan masalah bersama dengan pasangan.
Perlu diingat juga bahawa ‘mood’ untuk hubungan intim turut ditentukan oleh suasana dan keadaan fizikal kita. Jika tenaga kita dan si dia sudah habis kerana bekerja, usah memaksa diri untuk melakukan hubungan seks. Jika acara seks dianggap sebagai kewajipan semata-mata, keghairahannya pasti berkurangan.
Jangan Malu Dengan Bentuk Tubuh
Pasti ramai yang terfikir mahu melakukan pembedahan plastik untuk membesarkan buah dada, mengecilkan paha dan segala bahagian tubuh yang tidak memuaskan hati kerana berasa inilah faktor seks bersama pasangan hambar. Fikir dulu. Tidak semua lelaki menyukai barang-barang palsu ini. Bentuk tubuh asallah yan membuatkan hubungan seks bersama pasangan lebih hangat lagi. Tidak perlu malu dengan bahagian tubuh yang tidak sempurna, lelaki selalunya tidak menjadikan ia sebagai perkara yang utama. Asal dapat melakukan hubungan intim dengan isterinya, itu yang paling penting. Jadi, pedulikan kata-kata sindirin dari rakan tentang tubuh anda asalkan anda sihat.
Jangan Fikirkan Kekurangan
Bukan hanya isteri yang sering berasa kurang yakin dengan bahagian tubuh yang kurang sempurna, si suami juga sebenarnya turut berperasaan sedemikian. Pernah atau tidak pasangan anda memprotes tindakan anda menyalakan lampu tatkala mahu melakukan hubungan seks. Jika ya, itu tanda dia kurang yakin dengan keadaan tubuhnya.
Sebagai isteri, janganlah memikirkan kekurangan yang ada pada tubuh suami. Nikmatilah apa yang ada.
Seks Ubat Penenang
Pening memikirkan kerja yang tidak pernah selesai sehingga diri anda sendiri stress? Tidak perlu mendapatkan ubat penenang untuk mengatasi masalah ini. Cuma lakukan seks bersama suami tersayang.
Ketika melakukan hubungan seks, tubuh kita akan menghasilkan hormon ke otak yang dapat mengurangkan ketegangan dan memberi kesan ketenangan. Dijamin keesokan harinya, anda dan pasangan anda akan sama-sama berasa segar menghadapi kesibukan.
Tanyakan Pada Pakar
Banyak perkara yang belum tentu benar kita dengar berkenaan dengan seks. Daripada orgasme berulang kali hingga penurunan ghairah akibat menopaus. Walaupun kebenarannya tidak diketahui, tapi ada di antara kita yang mempercayainya bulat-bulat.
Perlu diketahui bahawa tidak semua perkara ini adalah benar. Jadi, sebaiknya jika anda ada keraguan, tanyakan saja pada mereka yang pakar tentang hal ini. Malu? Jangan begitu kerana anda juga yang akan rugi.
Makin Berisi Makin Ghairah
Jangan menyesal dengan tubuh yang semakin berisi. Memang sukar untuk kembali langsing tapi fikirkan pula dari sudut yang positifnya. Tubuh yang berisi itu sebenarnya akan membuatkan anda kelihatan lebih seksi.
Lelaki akan lebih suka melihat isteri yang berisi memakai pakaian dalam yang seksi daripada wanita yang kurus kering. Tapi jangan pula berisi yang berlebihan sehingga lemak lebih menonjol dan anda sendiri jadi kurang sihat.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s