Minggu Orientasi Terhangat Di Universiti Singapura

Minggu Orientasi Terhangat Di Universiti Singapura

Gadis-gadis itu berbaring di tanah sementara orang lelaki bersandar di pada lengan dan, menatap mereka. Tidak, ini bukan adegan filem- itu adalah sebahagian aktiviti minggu orientasi dari Institut Management Singapura-Universiti (SIM-UOL) orientasi London bulan lalu.

“Mengapa mereka bahkan memungkinkan game cabul seperti itu? Tidak relevan dan memalukan, terutama untuk para gadis. “Apakah game begini ini ada hubungannya dengan menjadi seorang mahasiswa di SIM? “Apakah penyelenggara begitu putus asa untuk menjadi ‘berbeza’ dan dipandang sebagai kreatif dan berfikiran terbuka bahawa mereka harus bangga untuk game tidak senonoh seperti itu?

Menurut artikel di The New Paper, sekitar 400 pelajar ambil bahagian dalam orientasi dan anak perempuan dan anak laki-laki semua freshies dan tidak mengenal satu sama lain. Selain kegiatan yang disebutkan sebelumnya, para siswa juga makan biskuit dari hujung yang berlawanan dan memeluk lawan jenis. Beberapa gadis merasa sangat tidak nyaman dengan kegiatan itu dan mereka menangis.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s