Kisah seorang anak meninggalkan sesuatu untuk ibubapanya sebelum meninggal

Apakah perasaan ketika membayangkan bila kita menjadi orang tua dari gadis cilik yang baru berusia 6 tahun  bernama Elena Desserich, yang telah disahkan terkena kanser otak sejak usia 5 tahun.

 Doktor yang menangani kes sudah memberitahu Elena hanya boleh bertahan hidup mungkin  dalam beberapa bulan. Namun di balik ini semua gadis  ini tetap saja ceria dan menghabiskan sisa-sisa harinya dengan menulis dan menggambar corat-coret seperti anak yang seusia Elena.

Elena, sebuah ketulusan cinta anak yang harus meninggalkan orang-orang yang mencintainya selamanya.

 Sebenarnya Elena sudah meninggal bulan Ogos tahun 2007. Namun baru-baru ini kedua orang tuanya Keith 34 tahun dan Brooke 35 tahun serta adiknya Gracie yang ketika ini berusia 5 tahun menemukan beberapa catatan dan gambar dari Elena yang pernah dibuatnya semasa menanti ajal menjemputnya.

Catatan yang ditinggalkan Elena untuk Ayah dan Ibunya tersayang

Sejak disahkan doktor Elena mempunyai penyakit kanser otak pada tahun 2006 Elena hanya boleh hidup  hanya selama 135 hari saja.Keluarga kecil ini sangat ingin menghabiskan sisa-sisa waktu bagi sang buah hati mereka dengan penuh kasih sayang  Saya benar-benar sangat tersentuh lagi lagi setelah melihat gambar-gambar dan  tulisan “saya mencintai mu ayah dan mama”.


Hal itu sangat menyentuh kalbu yang terdalam dari perasaan orang tua yang ditinggal pergi oleh buah hati yang mereka sayangi,lebih -lebih lagi anak itu seorang yang lucu dan periang. Elena yang sepatutnya masih punya masa depan yang sangat panjang, namun Tuhan punya kehendak lain.
Catatan yang ditinggalkan Elena untuk Ayah dan Ibunya tersayang
Foto kenangan Elena beserta keluarga semasa masih hidup.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s